joi, 26 martie 2009

Cite limuzine de serviciu are Orban si ce legi accidenteaza cu ele

M-am prins de ce Orban face accidente, indiferent cu ce masina de serviciu ar merge: pentru ca-si permite. Ca sa-l parafrazam pe un fost printisor, nu poate el sa infiga in stilp atitea masini cite ii pune statul la dispozitie. Uite, la Transporturi, de exemplu, Orban are, pentru uzul propriu, trei limuzine. Iar consilierii lui au cinci. Ce mai conteaza ca legea zice ca un ministru nu are dreptul decit la O SINGURA masina de serviciu si consilierii la NICI UNA? Nu conteaza, apasa pina la blana ca se tin fraierii de contribuabili de ei.

Ministerul da un ban
, da’ stie ca i-a luat trei limuzine lui Orban
Salut! Sint eu, "taranul" din Spania, stiti, baiatul cu Audi-ul A seis cu clima bizonica. M-am intors pentru adevaratii mei prieteni din tara, care sint la fel ca mine. Chiar daca ei sint acolo, si eu aici, nu are nimic. Distanta nu are nici o importanta. Pot fi tarani si in Romania, chiar mai tarani decit in Spania. Atit am vrut sa va zic, deocamdata. Ii las pe baietii de la Catavencu sa va arate cine sint tovarasii mei cei mai buni. Multumim, tarane, am preluat legatura. Incepem cu ministrul Transporturilor, lautarul Sica Orban, de departe cel mai taran dintre ministrii cabinetului Tariceanu. Dar, vai, ce avem noi aici? Sica nu s-a multumit cu o singura clima bizonica. I-au trebuit mai multe. Prin urmare, Sica a devenit ministrul cu cele mai multe masini de serviciu. Astfel, in fiecare zi, ministrul Transporturilor se chinuie sa aleaga intre cele trei masini care ii stau la dispozitie: Un Audi A6 Allroad Quattro de 56.000 de euro, un Volkswagen Passat, an de fabricatie 2007, de 34.000 de euro si inca un Volkswagen Touareg de 43.000 de euro. Prin lege (Ordonanta de Urgenta 80/2001), ministrii au voie sa foloseasca o SINGURA masina. Cu Passat-ul, Orban a apucat sa ii faca o aroganta si lui Chiuariu, care a fost un taran fraier si tot in 2007 si-a luat si el un Passat, dar mai ieftin cu 10.000 de euro. Iar daca Orban are trei masini, desi nu are voie sa aiba decit una, consilierii lui au repartizate cinci masini, desi nu au voie sa aiba NICI UNA (tot prin lege). In total, consilierii lui Orban conduc masini de 150.000 de euro: Skoda, Toyota, VW si Audi.

Ultimul racnet de Audi A6 la Transporturi costa 76.000 de euro
Conform OUG 80/2001, secretarii de stat au dreptul la o singura masina. Credeti? Pai, daca taranul-sef are mai mult clime bizonice, taranii subordonati nu au si ei dreptul la mai multe? Normal ca da. Prin urmare, Septimiu Buzasu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, are doua masini (Audi A6 si Passat). Membrii cabinetului sau au si ei repartizata o masina (Daewoo Nubira), desi, la fel ca si consilierii lui Orban, ei nu au dreptul la masina. Secretarul de stat Barna Tanczos are patru masini. Doua sint numai pentru fundul pretios al domniei sale, care nu trebuie sa simta gropile din asfalt. Este vorba despre un VW Touareg de 66.000 de euro si de un VW Passat. Touareg-ul udemeristului este aproape cea mai scumpa si mai dotata masina din minister. Dar, vai, interiorul din piele, scaunele reglabile si incalzite electric, sistemul de navigatie, sistemul
audio de fite, TV Tunner-ul sint atit de utile cind faci deplasari in teritoriu. Consilierii lui au si ei inca doua masini. Nu stim daca la drepturile minoritatilor zice ca poti sa ai mai multe masini decit prevede legea, dar banuim ca nu. Penelistul Antonel Tanase, fost consilier al lui Orban, numit recent secretar de stat, a fost darnic. A oprit o masina pentru el (VW Passat) si le-a dat una consilierilor sai (Toyota Avensis). Totusi, premiul intii, cu coronita, merge la Dragos Tanasoiu, secretar general la Transporturi. Asta a fost zgircit si nu a dat nici o masina la subordonati. In schimb, si-a tras cea mai scumpa masina din minister: un Audi A6 de 76.000 de euro.

Mandatu’ si Passatu’
Doamnelor si domnilor, dragi tarani, Ludovic Orban ne explica care e treaba cu masinile si cu incalcarea legilor. La intrebarea "De ce sint atit de multe masini la ministerul dumneavoastra?", Sica a raspuns: "Nu sint cumparate in mandatul meu. Eu am gasit mult mai multe masini. Erau 11 sau 12 masini, care erau repartizate la cabinet (la cabinetul sau – n.r.), dar am mai redus numarul de masini". Raspuns gresit: sase dintre masinile folosite de Orban si secretarii sai de stat sint din 2007, cumparate dupa schimbarea guvernului Tariceanu I, chiar in mandatul lui, adica. Ministrul Orban nu stie cine a luat decizia ca secretarii de stat si consilierii acestora sa aiba atit de multe masini, dar stie asa: "Noi nu ne desfasuram activitatea in birouri si majoritatea celor care sint in structurile de conducere merg pe teren foarte mult". Ei, dracie, au ajuns si consilierii de la Transporturi in functii de conducere. In schimb, oamenii care chiar detin functii de conducere in minister (sefii de Directii) trebuie sa se duca sa se milogeasca la Serviciul Administrativ pentru o masina, pentru ca nu le-a fost repartizata nici una. Radu Berceanu, fostul ministru al Transporturilor, a declarat ca in mandatul sau a folosit "o singura masina, un Audi A6 negru" si nu avea nici un Touareg in acea perioada. Secretarul de stat Septimiu Buzasu a fost cel mai haios dintre prietenii taranului din Spania. Cind i-am spus ca are prea multe masini, ne-a spus ca nu stie cite masini are: "Niciodata nu sint atent din ce urc si unde cobor". Va dorim sa coboriti la primele alegeri, domnu’ Buzasu, sa traiti.

Chiar si luate pe smen, VW-urile lui Chiuariu au fost mai ieftine ca ale lui Orban
Nici Chiuariu nu a fost mai breaz decit Orban in problema masinilor. Ultimul are prea multe, iar celalalt a trebuit sa faca blat, ca sa fie in stare sa isi ia si el un amarit de Volkswagen, mai ieftin decit cel cu care merge Orban. Inainte sa plece de la Ministerul Justitiei, penelistul si-a tras Passat pentru el si toti secretarii sai de stat. Masinile au venit la pachet cu alte 182 de Skoda
Octavia, cumparate prin licitatie, pentru minister. Dar "cumparate" este cam mult spus. Dupa cum ati putut citi in Cotidianul in decembrie 2007, caietul de sarcini de la licitatia pentru masinile de Justitie putea sa tina loc de carte tehnica pentru masinile nemtilor. Cerintele tehnice era atit de bine facute, ca nu se potriveau decit la Octavia. Licitatia a fost organizata de Directia Economica a Ministerului Justitiei, condusa de Adrian Tudor Tuleasca, baiat de la Iesi si omul lui Chiuariu, ca doar el l-a adus.

Solutia: decit niste nemtoaice full-option, mai bine o suedeza naturala
Totusi, avem un ministru care e mai breaz, mult mai breaz chiar. Este vorba despre Attila Korodi, ministrul Mediului. Asta nu numai ca nu are saispe masini, dar nici macar nu a cheltuit banii ministerului pentru aia pe care o foloseste. Are un Saab 9-5, care merge cu bioetanol, alcool adica, deci nu polueaza. Masina i-a fost pusa la dispozitie gratuit de reprezentantul Saab in Romania in baza unui contract de comodat. Practic, omul le promoveaza astora masina, pe care o foloseste gratuit. Secretarii de Stat de la Mediu folosesc doua Nubira si un Opel Astra, masini care se afla in parcul comun al ministerului. Attila Korodi ne-a declarat ca "nu i s-a parut necesar" ca subordonatii sai sa aiba mai multe masini. Pe de alta parte "nici acestia nu au spus ca au nevoie de mai multe". Deci, se poate. La capitolul amarasteni, nu putem sa-i uitam pe fraierii de la Ministerul Afacerile Externe. Desi ministerul asta ne reprezinta in relatiile cu alte state, secretarii de stat de la acest minister folosesc Nubira II. Doar ministrul foloseste un Audi A6, dar numai unul, pentru ca atita are si la atita ii da voie legea. La fel de adevarat e, insa, ca, daca ar avea mai multe, ar si risca sa accidenteze mai multe, pe model Orban.