miercuri, 8 iulie 2009

Drumurile naţionale din România: Şantiere eterne care înghit bani şi nervi

ucrări care par că nu se mai termină niciodată, muncitori în veşnice pauze de odihnă, cratere în asfalt care se adâncesc de la o zi la alta şi şoferi care îşi varsă năduful de câte ori mai trec printr-o groapă. De ani de zile, aşa arată mai multe drumuri naţionale din România: şantiere eterne care înghit bani şi nervi.

Reabilitarea DN 17 în Pasul Tihuţa a început în 2004 şi urma să fie finalizată trei ani mai târziu. Iată că au trecut patru ani şi numai 65% din lucrări sunt gata.

După mai multe amânări, firma
din Israel s-a angajat să termine de reparat cei 25 de km de drum în vara anului viitor. Reprezentanţii companiei dau vina pe vreme pentru întârzierea rebilitării.

DN 66 Simeria Petroşani e plin de gropi şi denivelări pe toţi cei 80 de kilometri aflaţi în reparaţii de şapte ani.

Primul termen de finalizare a lucrărilor a fost în vara anului 2006. Pentru că lucările nu au fost terminate, muncitorii au primit alte două termene de graţie. Ultimul dintre acestea expiră în noiembrie, însă şoseaua este departe de a fi reabilitată.

La drum lucrează trei constructori, care spun că au primit bani cu întârziere de la Guvern şi că sumele primite au fost mai mici decât cele din contract.