vineri, 20 februarie 2009

La Teatrul National nu se pot rezerva bilete prin telefon

Rezervarile online nu functioneaza inca la toate institutiile de spectacol

La Teatrul National si la Ateneul Roman nu se pot face rezervari individuale prin telefon. Consumatorul cultural trebuie sa faca doua drumuri
pentru a vedea un singur spectacol. Regula spune ca, pentru a-ti rezerva bilet, trebuie sa te prezinti la fata locului, respectiv la casa de bilete. Astfel, iti alegi spectacolul si apoi mergi sa iti cumperi biletul de la ghiseul din incinta Nationalului sau a Ateneului, cu doua saptamani in avans. Biletele nu se pot ridica in seara spectacolului. La Teatrul National biletul rezervat isi pastreaza valabilitatea daca se ridica cu trei zile mai devreme, iar la Ateneu, cu o zi mai devreme, pana la ora 18, altfel calculatorul anuleaza locul rezervat.

O mare problema este aceea ca fiecare dintre institutii are cate o singura casa de bilete. Poti cumpara bilete pentru spectacolele din cele 3 sali ale Nationalului de la un singur ghiseu din incinta. Aceeasi situatie se intalneste si la Ateneu, care are doua sali de spectacol si o singura reprezentanta pentru bilete. Asa ca telefonul si, eventual, laptopul le poti lasa deoparte, iti cauti cateva zeci de minute loc pentru parcare (in cazul in care ai masina) si te pregatesti sa stai la rand, asteptand daca ai ghinion, alte zeci de minute pentru procurarea biletului. Si asa apare intrebarea: de ce nu poti rezerva locuri individuale prin telefon la aceste doua binecunoscute institutii culturale, in timp
ce la altele poti? Un reprezentant din cadrul sistemului de marketing
al Nationalului, Paul Preda, ne-a spus ca deocamdata numarul mare de locuri cumulate de la cele trei sali de spectacol ar presupune existenta a prea multe rafturi si bilete care s-ar putea pierde, ceea ce ar ingreuna munca functionarilor. El a mai declarat ca rezervari telefonice se fac doar pentru grupuri mai mari de 15 persoane, iar dotarea tehnica urmeaza sa se imbunatateasca cu mai multe calculatoare noi si cateva ghisee, dar nu se stie o data precisa.

O sursa din cadrul Ateneului a justificat nefunctionarea sistemului de rezervare online prin neseriozitatea clientilor, care isi rezerva bilete, dar nu se mai prezinta sa le ridice.

Cum ramane, totusi, cu dreptul clientului, care ar trebui sa beneficieze de servicii
ireprosabile si facilitati si care nu ar trebui sa-si intrerupa programul de lucru pentru a se bucura de ofertele unei institutii? Este o problema pe care majoritatea teatrelor s-au grabit sa o rezolve prin introducerea sistemului online de rezervare a biletelor. Sistemul online, adoptat deja de teatrele Odeon, Tanase, Nottara, Mic, Foarte Mic, Masca si de Teatrul National de Opereta "Ion Dacian", include primirea biletului acasa, la acelasi pret ca la casa de bilete a teatrului, plus
un comision cuprins intre 4 si 6 lei noi. Suma o achiti la primirea plicului, care contine chitanta teatrului si bonul de casa pentru transport emis de site-ul de pe care ai facut rezervarea. Biletul se primeste in cel mult 48 de ore din momentul confirmarii comenzii. Conform informatiilor postate pe site, biletul comandat online se poate ridica si de la casa de bilete a teatrului cu cel tarziu 15 minute inainte de spectacol, contra sumei de 1 leu. Varianta online de rezervare a biletelor este posibila pe site-urile www.onlinedistribution.ro si www.7arte.ro. De pe prima pagina sau meniu iti poti alege spectacolul dorit, locurile (pe site-ul OnlineDistribution poti viziona o harta a salii accesand link-ul "Vedere sala"), iti creezi un cont cu date personale, iar dupa efectuarea ultimului pas primesti un e-mail de confirmare. Pentru validarea comenzii, acest e-mail de confirmare trebuie trimis. Teatrul National, Ateneul Roman precum si Opera Romana, care permit doar rezervari telefonice, au aflat si ele de existenta variantei online, dar adoptarea acestei metode se afla in "curs de lucru" pana la o data necunoscuta.